Özyeğin Üniversitesi, Çekmeköy Kampüsü Nişantepe Mahallesi Orman Sokak 34794 Çekmeköy İstanbul
Telefon : +90 (216) 564 90 00
Fax : +90 (216) 564 99 99
info@ozyegin.edu.tr

Ödeme Yöntemleri
Ödeme Yöntemleri
Ödeme Yöntemleri
Öğrenim ücreti ödemeleri, akademik takvimde güz, bahar ve yaz dönemleri için ilan edilen ödeme tarihlerinde, aşağıdaki yöntemlerden biri seçilerek yapılır. Havale veya EFT ile öğrenim ücreti ödemesi yapılamamaktadır.
Yurt ödemeleri için ödeme yöntemlerine buradan ulaşabilirsiniz.
- TL bazında belirlenen ücretlerin ödemeleri TL ile yapılır.
- ABD Doları bazında belirlenen ücretlerin TL ödemelerinde T.C. Merkez Bankası tarafından bir iş günü önce belirlenen gösterge niteliğindeki alış kuru esas alınmaktadır.
- Öğrenim ücreti peşin veya taksitli olarak ödenebilir. Yurt depozito ücreti, kütüphane ücretleri ve bilgi-belge ücretleri ise yalnızca peşin olarak ödenebilir.
- Öğrenim ücreti ödemeleri yıllık veya dönemlik olarak yapılabilir. Ancak yıllık ya da dönemlik seçim yapıldıktan sonra, ödeme iptal edilemez ve ödeme yöntemi değiştirilemez.
2025-2026 Akademik yılında ÖSYM kanalıyla veya yatay geçiş ile kayıt olacak öğrenciler için belirlenen öğrenim ücretlerine buradan, mevcut öğrencilerin öğrenim ücretlerine MyOzU'den erişebilirsiniz.
PEŞİN ÖDEME
Öğrenim ücreti ödemeleri, akademik takvimde ilan edilen ödeme tarihlerinde, aşağıdaki yöntemlerden biri seçilerek peşin olarak yapılabilir.
Fibabanka Şubesinden Peşin Ödeme: Ödeme yapacak kişi, son ödeme tarihine kadar, herhangi bir Fibabanka şubesine giderek yetkili kişiye, Özyeğin Üniversitesi öğrenim ücreti ödemesi yapacağını, öğrenci numarası ile öğrencinin adını ve soyadını vererek bildirir. Banka sisteminde görüntülenecek tutar, banka yetkilisi tarafından nakit olarak tahsil edilir.
Fibabanka İnternet ve Mobil Bankacılığından Peşin Ödeme: Fibabanka müşterileri, Fibabanka İnternet veya Mobil Bankacılığından giriş yaparak, Ödemeler menüsünde yer alan “Okul Ödemeleri” seçeneğinden, öğrenci numarasını girerek tüm borç bilgilerini görüntüleyebilir ve hesabından peşin ödeme yapabilir.
Fibabanka Telefon Bankacılığından Peşin Ödeme: Fibabanka müşterileri, Fibabanka Telefon Bankacılığını arayarak peşin ödeme yapabilir.
Banka (ATM/Debit Kart) veya Kredi Kartı ile Peşin Ödeme: Herhangi bir banka (ATM/Debit Kart) veya kredi kartı ile Borç Görüntüleme ve E-Ödeme sayfasından online ödeme yapılabilir.
Banka (ATM/Debit Kart) veya kredi kartı ile ödeme yapabilmeniz için kartınızda aşağıdaki kriterlerin bulunması gerekir:
- Sanal pos işlem izninin olması
- 3D Secure işlem izninin açık olması
- İnternet üzerinden yapılan işlemlere ait limitin yeterli olması
- Yabancı kredi kartı ve banka kartları için ayrıca yurt dışında işlem yapmaya açık olması
TAKSİTLİ ÖDEME
Kredi Kartı ile Taksitli Ödeme
Öğrenim ücreti ödemeleri iyzico ödeme kuruluşu üzerinden kredi kartı ile taksitli olarak yapılabilmektedir. Kredi kartı ile taksitli ödemelerde seçilen taksit sayısına göre değişen oranlarda vade farkı uygulanmaktadır. Bonus, World, Maximum, Axess, Paraf, Cardfinans, Kuveyt Sağlam Kart, Ziraat Combo kart gruplarına, banka fark etmeksizin 2 ile 12 taksit arasında taksit yapılabilmektedir.
Kredi kartı ile ödeme yapabilmeniz için kartınızda aşağıdaki kriterlerin bulunması gerekir:
- Sanal pos işlem izninin olması
- 3D Secure işlem izninin açık olması
- İnternet üzerinden yapılan işlemlere ait limitin yeterli olması
- Yabancı kredi kartı ve banka kartları için ayrıca yurt dışında işlem yapmaya açık olması
Borç Görüntüleme ve E-Ödeme sayfası üzerinden “Taksitli Ödeme” seçeneği seçilerek taksitli ödeme yapılabilir.
VakıfBank Vinov Kampüs ile Taksitli Ödeme
Vinov Kampüs ile taksitli ödeme seçeneği, sadece dönemlik öğrenim ücreti ödemeleri için geçerlidir. Yıllık öğrenim ücreti ödemlerinde bu seçenek kullanılamaz. Vinov Kampüs ile yapılan ödemelerde dönemlik ücretlere 4 taksit olanağı sunulmaktadır. Ödemeler 1 Peşin + 3 Taksit şeklindedir.
Borç Görüntüleme ve E-Ödeme sayfası üzerinden, öğrenci numarası ve T.C. Kimlik numarası ile ödeme ekranına giriş yapılır. Kart seçimi adımında Vakıfbank Vinov Kampüs seçilir ve ödeme adımları takip edilerek ödeme işlemi tamamlanır. Ödeme adımları ve detaylı bilgi için; tıklayınız.
Vinov dönemlik olarak açılır ve otomatik olarak yenilenmez. Vinov ile ödeme yapılacak her dönem için, ödeme tarihlerinde, VakıfBank ile iletişime geçilerek hesabın yeniden aktive edilmesi gerekmektedir.
Fibabanka Kredili Mevduat Hesabı (KMH) ile Taksitli Ödeme
Kredili mevduat hesabı ile taksitli ödeme seçeneği, sadece dönemlik öğrenim ücreti için geçerlidir. Yıllık öğrenim ücreti ödemelerinde bu seçenek kullanılamaz. KMH ile yapılan ödemelerde dönemlik ücretlere 4 taksit olanağı sunulmaktadır. Ödemeler 1 Peşin + 3 Taksit şeklindedir. KMH dönemlik olarak açılır ve otomatik olarak yenilenmez. Bu ödeme yöntemi ile ödeme yapmak isteyenler için Fibabanka Özyeğin Üniversitesi Şubesi nezdinde bir hesap açılır. Hesap sahibinin Fibabanka Özyeğin Üniversitesi Şubesine şahsen başvurarak yetkili kişiye, Özyeğin Üniversitesi öğrenim ücretini taksitli ödeme isteğini öğrencinin birden fazla kart kullanılarak yapılacak ödemeler içindir, taksitlendirme yöntemi değildir.
KMH dönemlik olarak açılır ve otomatik olarak yenilenmez. KMH ile ödeme yapılacak her dönem için, ödeme tarihlerinde, Fibabanka ile iletişime geçilerek hesabın yeniden aktive edilmesi gerekmektedir.
Yaz okulunda KMH ile ödeme yöntemi bulunmamaktadır.
Gecikme Ücreti
Öğrenim ücreti ödemesini Akademik Takvim’de ilan edilen ödeme tarihlerinde tamamlamayan öğrencilere, ders ekleme-bırakma süresi sonuna kadar gecikme ücreti ile birlikte geç ödeme olanağı tanınır. Gecikme ücreti TL bazında aylık %4,5* olarak uygulanır. Bu oran, tatil günlerini de içerecek şekilde geciken ödeme tutarına günlük olarak işler. Gecikme ücreti, geciken ödeme tutarına eklenir ve geciken ödeme tutarıyla birlikte tahsil edilir.
* Uygulanacak gecikme oranı Üniversite tarafından her akademik yıl için yeniden belirlenebilir.
Faturalar
Öğrenim ücretlerine ait faturalar öğrenci adına ve her dönem için dört eşit tutarda düzenlenmektedir.
Güz dönemine ait faturalar Eylül, Ekim, Kasım ve Aralık aylarında, Bahar dönemine ait faturalar Şubat, Mart, Nisan ve Mayıs aylarında düzenlenmektedir.
2021 yılı itibariyle düzenlenen faturalara, Öğrenci Bilgi Sistemi (SIS) üzerinden Finansal Bilgiler -> Fatura Görüntüleme ekranı aracılığıyla ulaşabilirsiniz.
Üniversitemiz Kurumlar Vergisi’nden muaftır.
Faturalarla ilgili soru ve talepleriniz için collection@ozyegin.edu.tr adresi üzerinden Mali İşler birimi ile iletişime geçebilirsiniz.
İadeler
İlgili yönetmelikler ve uygulamalar doğrultusunda ücret iadesi gerektiren durumlarda (kayıt dondurma, vb.) iadeler ancak öğrencinin üniversiteye karşı herhangi bir borcunun olmaması ve kendisine kullanım için üniversite tarafından sağlanan mal ve teçhizatı hasarsız olarak iade etmiş olması koşuluyla yapılır. İadeler, yapılan ödemenin ödeme yöntemi dikkate alınarak gerçekleştirilir. Yaz okulunda yapılacak olan ders kayıt iptallerinde ücret iadesi yapılmamaktadır.